Syrische oppositie

De Verenigde Staten financierden in het geheim de organisatie van de Syrische oppositie, alsook de televisiezender Barada TV die kritische programma’s bracht over het regime in Damascus. Dat schrijft de Amerikaanse krant The Washington Post op basis van gelekte WikiLeaks-documenten.

Sinds 2006 zouden de VS ongeveer 6 miljoen dollar hebben gepompt in een netwerk van verbannen Syrische opposanten.

Ondertussen blijft het protest in Syrië aanhouden. Sinds enkele weken wordt quasi dagelijks betoogd tegen het regime van president Bashar al-Assad.

In de stad Homs hebben meer dan 5.000 betogers het centrale plein overgenomen, nadat er gisteren meer dan 8 doden vielen bij protesten. De mensen zweren er te blijven tot al-Assad opstapt.

Gepubliceerd door Stijn Vogels

Natural born probleemoplosser met een oog voor usability, design, trends en details. Professioneel bezig met letterwoorden als SEO, SEA, SMO, DIY en CYA.